Wednesday 8 April 2015

pengenalan kepada VIMEO pique

vimeo

YouTube diasaskan pada bulan November 2004 oleh Jake Lodwick dan Zach Klein.  Vimeo nama telah dicipta oleh Lodwick, sebagai mainan video kata-kata dan saya. Vimeo juga anagram filem perkataan. IAC dibeli YouTube pada bulan Ogos 2006, sebagai sebahagian daripada pengambilalihan Ventures Bersambung.  Pada bulan Januari 2009, Dae Mellencamp menyertai IAC sebagai Pengurus Besar Vimeo.  Beliau berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Vimeo sehingga 19 Mac 2012 apabila Kerry Trainor menyertai Vimeo sebagai Ketua Pegawai Eksekutif.

Sehingga Disember 2013, Vimeo menarik lebih 100 juta pelawat unik setiap bulan dan lebih daripada 22 juta pengguna berdaftar. Lima belas peratus daripada trafik YouTube datang dari peranti mudah alih. [11] Sehingga Februari 2013, Vimeo menyumbang 0.11% daripada semua Internet jalur lebar, berikutan laman perkongsian video YouTube rakan-rakan dan Facebook.  Masyarakat daripada Vimeo termasuk pembuat filem indie dan peminat mereka. [13] Masyarakat Vimeo telah menerima pakai nama "Vimeans", bermakna ahli masyarakat Vimeo, biasanya satu yang aktif dan terlibat dengan pengguna lain secara tetap.  jawatan White House versi definisi tinggi siaran kepada Vimeo.  YouTube telah membantu melepaskan trafik dari Improv Di mana-mana s pelayan selepas pranks baru diumumkan, dan terus menjadi tuan rumah kebanyakan video mereka. Vimeo juga lokasi asal Nuh Kalina itu "setiap hari" video,  video viral popular.


Pada 21 Julai 2008, YouTube mengumumkan bahawa mereka tidak lagi akan membolehkan video permainan. Vimeo dinamakan beberapa sebab, termasuk tempoh yang luar biasa panjang video permainan telah menahan kali transcoder tunggu.  video permainan sedia ada telah dipadam pada 1 September 2008. Semua Gambar baru pada masa ini dikenakan peraturan ini, tetapi video Machinima dengan kisah mereka sendiri masih dibenarkan.

No comments:

Post a Comment