Sunday 5 April 2015

pengenalan kepada Google+ shahbob

Google+ shahril

Google+ (dilafazkan dan kadang-kadang ditulis sebagai Google Plus Merupakan rangkaian sosial dan lapisan sosial untuk perkhidmatan google yang dimiliki dan dikendalikan oleh Google Inc.
Google+ dilancarkan pada bulan Jun 2011 sebagai rangkaian sosial. Ciri-ciri termasuk keupayaan untuk menghantar gambar dan kemas kini status kepada aliran atau masyarakat berasaskan faedah, kumpulan jenis hubungan (bukan sekadar "kawan") ke dalam Kalangan, multi orang-mesej segera, teks dan video chat dipanggil Hangouts, peristiwa, tagging lokasi, dan keupayaan untuk mengedit dan memuat naik foto ke album berasaskan awan swasta.

Eksekutif Google kemudiannya digambarkan Google+ sebagai "lapisan sosial di semua perkhidmatan Google", yang membolehkan mereka untuk berkongsi identiti dan minat user
Kira-kira 540 juta pengguna aktif bulanan menggunakan lapisan sosial dengan berinteraksi dengan ciri Google+ dipertingkatkan, seperti Gmail, butang +1, dan komen YouTube. Kira-kira 300 juta pengguna aktif bulanan mengambil bahagian dalam rangkaian sosial, berinteraksi dengan pertunangan rangkaian sosial Google + stream. tetapi pengguna telah agak rendah pada kadar purata kira-kira 7 minit setiap pengguna sebulan.

No comments:

Post a Comment